Een flitsbezoek aan Dubai

De vlucht van Nairobi naar Bangkok maakt een tussenstop in Dubai. Dat gebeurt wel vaker als je met Emirates vliegt 😉 Omdat wij deze maanden geen haast hebben besluiten we om twee dagen Dubai te bezoeken.

De vlucht met Emirates was super en op het vliegveld stappen we in een taxi op weg naar ons hotel. Het hotel dat we hebben gekozen is vrij goed te betalen, we hebben tenslotte een budget dat Annemiek scherp in de gaten houdt! We houden dus ons hart vast en hopen op een klein beetje luxe. Eenmaal aangekomen halen we opgelucht adem, het is een erg mooi hotel.

Shopping Mall

Dubai heeft maar weinig oude cultuur dus men bezoekt dit emiraat vooral voor het mooie weer in de Hollandse winter, het hoogste gebouw ter wereld en de shopping malls. Dat is ook precies wat wij gaan doen.

De Emirates Mall ligt vlak bij ons hotel en is wel wat groter dan het gemiddelde winkelcentrum dat we kennen, er zitten meer dan 560 winkels, 90 restaurants, bioscoop, arcade hall en een indoor skibaan!
Het is buiten 40+ graden en dus brengen we de dag door in de shopping mall, we blijven ons verbazen over het feit dat ieder luxe merk dat je kunt bedenken is vertegenwoordigd in deze mall.

Ramadan

Het is ramadan en dat betekent dat (bijna) alle restaurants gesloten zijn en dat je ook als niet-moslim tussen zonsopkomst en zonsondergang niet in het openbaar mag eten en drinken. Gelukkig wordt er goed rekening met ons gehouden en is een deel van de mall afgezet met schermen waarachter alle niet-moslims eten kunnen kopen en opeten.

Einde van de middag gaan we met de metro (geopend in 2009, dus erg mooi en nieuw) naar de Dubai Mall, een tweede mega shopping paradijs.

Burj Khalifa

Naast de mall staat de Burj Khalifa. Dit is de hoogste toren ter wereld. Met zijn 828 meter is hij ruim 500 meter hoger dan de Eiffeltoren! We hebben kaartjes voor 17 uur en David zijn handen worden al een beetje klam van het idee dat hij snel op 456 meter zal staan op de 125e verdieping. We stappen in de lift en een mooie animatie laat ons zien hoe we verschillende hoge torens van de wereld voorbij schieten, erg vet gedaan! Het uitzicht is prachtig! Een arme Duitse toerist dacht hier wat anders over en hij drukte zich zwetend en nerveus tegen de binnenmuur en wilde snel weer naar beneden 🙂

Eenmaal beneden hebben we wat te eten gehaald bij een mega-supermarkt en lekker ons eigen diner gemaakt op de hotelkamer.

Shopping Mall Part 2

De volgende ochtend doen we rustig aan. We hebben onze trip in Thailand nog niet geboekt en het wordt daarom tijd om wat verder te kijken. Na de lunch gaan we weer naar de Dubai Mall. We verbazen ons wederom de hele middag. Zodra de zon onder is komt Dubai tot leven. Om acht uur kijken we naar de fonteinen show, het is spectaculair! Alleen jammer dat het maar 4 min duurt :p we sluiten de laatste avond af bij The Cheesecake Factory.

De volgende morgen vertrekken we weer in alle vroegte naar het vliegveld, op naar Bangkok!